3 veci, ktoré potrebuje tvoje dieťa vedieť ešte pred prihlásením sa na umeleckú školu

Autor: Alexandra Michlíková | 24.7.2019 o 8:37 | Karma článku: 1,03 | Prečítané:  251x

Nemám v rodine ani svojom okolí nikoho, kto by sa herectvu profesionálne venoval. Preto som ako dieťa žila v predstave, že akonáhle sa dostanem na umeleckú školu, bum, všimnú si ma a ja budem slávna. Keby som tak vtedy vedela...

Aj napriek tomu, že dnes sú už informácie ľahko dostupné vďaka internetu, deti a mládež majú svoje romantické predstavy o tom, ako také štúdium herectva vyzerá. Takže som sa rozhodla vyvrátiť 3 najčastejšie mýty o štúdiu na umeleckej škole.

Poďme na to:

Mýtus č.1. -  Na umeleckej škole ťa naučia hrať.

Nikto ťa tam nebude vodiť za ručičku a ukazovať ti, aha teraz sa postavíš tu, potom urobíš krok vpravo, teraz povieš vetu a zatváriš sa takto. Nie, takto to naozaj nefunguje. Ak budeš mať šťastie na dobrého profesora, naučíš sa techniku a spôsob ako premýšľať nad vecami tak, aby si to dokázal zahrať podľa seba. Naučia ťa tam, aké otázky si klásť, aby si sa dopracoval k uveriteľnému stvárneniu postavy. Takže, ak čakáš, že ťa naučia, ako sa máš pri ktorej vete tváriť, budeš sklamaný.

Mýtus č.2. - To, že ťa na umeleckú školu príjmu znamená, že ju aj dokončíš.

Štúdium vyžaduje, aby si sa maximálne sústredil a bol nonstop kreatívny. Pretože to nie je tak, že napíšeš domácu úlohu a máš pokoj. Pri štúdiu herectva musíš rozmýšľať neustále. Napríklad, profesor ti zadá úlohu, že si máš vymyslieť pohybovú etudu. A ty prídeš na hodinu, ešte sa len postavíš a on ti povie: Stop, zle, ešte raz. A takto ťa vráti aj 30 krát. A ty zakaždým musíš začať ináč. V tej chvíli z fleku, bez času na premýšľanie. Takže už pri príprave úlohy rátaš s tým, že sa toto môže stať a premýšľaš nad ďalšími 30 verziami, ako by sa to dalo zahrať. A toto ťa čaká na všetkých predmetoch po celý rok. Je to obrovský nápor na kreativitu a psychiku. Pretože úprimne, ak ti niekto povie 30 krát, že je to zlé, tak to chce fakt odhodlanosť postaviť sa tam aj ten 31.
ALE! Toto je ale len príprava na prax. V divadle je to presne o tom istom. Toto je ten proces skúšania a hľadania, čo bude najlepšie fungovať. A tento tlak každý nezvládne, preto sa postupne v priebehu štúdia znižuje počet študentov v ročníku.

Mýtus č.3. - To, že skončíš umeleckú školu znamená, že dostaneš automaticky angažmán v divadle.

Ani po skončení štúdia nemáš isté, že sa herectvom budeš živiť. Trošku väčšiu výhodu majú v tomto chlapci, pretože tých je stále menej ako dievčat, ale ani tu neplatí, že čo chalan, to automaticky ponuka zamestnania. Je len na tebe, aby si si už počas štúdia zbieral kontakty a skúsenosti z praxe, pretože v momente, ako skončíš školu, máš len necelý rok na to, aby si sa uchytil. Pretože o ďalší rok príde ďalších 100 absolventov z umeleckých škôl... A potom ďalších 100 a tak ďalej. Takže nečakaj na to, že v momente, keď absolvuješ príde za tebou riaditeľ divadla a bude ti núkať prácu, pretože toto sa reálne podarí tak jednému z ročníka.

Ak máš otázky k téme alebo poznáš nejaký mýtus, ktorý si rád overíš, napíš dole do diskusie. Poteší ma, ak mi klikneš na karmu. A ak chceš vedieť viac info zo zákulisia hereckej práce, navštív môj youtube kanál, na ktorom nájdeš viac tipov zdarma. 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Autorská strana Petra Schutza

Obuškový Dubček, ako chutí Threema a odklínanie Viktora (týždeň podľa Schutza)

Už keď Merkelová prijala pozvanie, dala sa tušiť otočka v kauzách právneho štátu, ústavnosti v Budapešti.

Reportáž Zuzany Kepplovej

Kauza Dobšiná: Čo sa to stalo v našom meste

Prečo Dobšinčania odchádzajú a prečo zostávajú.

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Toto leto som nebol nikde. Ale bol som tam s Kočnerom

Threema je, čo sa priamych dôkazov týka, jalová.


Už ste čítali?